Sunday, December 1, 2019


კოლეგიალური ურთიერთობების გაღრმავება
                 გაკვეთილის ერთობლივი დაგეგმვა
              პროექტი ქართულ ენა და ლიტერატურა
1.პროექტის დასახელება: „ვინც ეძებს ის პოულობს“
2. პროექტში მონაწილეობენ  VIII კლასის მოსწავლეები და პედაგოგი.
3.პროექტის აქტუალობა/რატომ არის ეს პროექტი აქტუალური ჩვენთვის?VIII კლასის მოსწავლეებს განვითარებული აქვთ მეტყველებისთვის აუცილებელი უნარ-ჩვევები, ფლობენ საბაზისო გრამატიკულ მასალას რომელიც საჭიროა ზეპირი კომუნიკაციის  დროს. თუმცა, მოსწავლეებს უჭირთ ცოდნის პრაქტიკაში გამოყენება, ერევათ გრამატიკული დროები და უჭირთ ენობრივი ბარიერების გადალახვა და გაბმული მეტყველება. ამ პროექტის განხორციელებით მნიშვნელოვნად შეიცვლება მოსწავლეების დამოკიდებულება, დაძლევენ მეტყველებასთან დაკავშირებულ კომპლექსებს და აქტიურად ჩაერთვებიან სხვადასხვა ტიპის  აქტივობებში.
4.პროექტის მიზანი: ენობრივი ბარიერების გადალახვა და გრამატიკული დროების შორის განსხვავების პოვნის ხელშეწყობა.
საგნობრივი სტანდარტი:
ქართული.ს.I.6. მოსწავლე ფლობს ხმამაღალი კითხვის ელემენტარულ უნარს.
·         ხმამაღლა და გარკვევით კითხულობს ნასწავლ სიტყვებს, გამოთქმებს, წინადადებებს, ტექსტებს.

უცხ.ს.I.12. მოსწავლეს შეუძლია მცირე ზომის თხრობითი ტექსტის წაკითხვა და გაგება.
·         ამოიცნობს მოქმედებათა დროსა და ადგილს.

უცხ.ს.I.19. მოსწავლეს შეუძლია ნიმუშის მიხედვით მცირე ზომის აღწერითი ტექსტის შედგენა.
·         აღწერს საცხოვრებელ ადგილს (მდებარეობა, ოთახების, ნივთების განლაგება და სხვა);
·         აღწერს ყოველდღიურ საქმიანობებს;
5.პროექტზე მუშაობის ხანგრძლივობა:  (2კვირა)
6.განსახორციელებელი ამოცანები:

ამოცანის
დასახელება და მოკლე აღწერა
ვადა
მოსალოდნელი შედეგები
მოსალოდნელი შედეგის ამსახველი მასალ
ამოცანის განსახორციელებლად საჭირო რესურსები
პასუხისმგებელი პირი
ამოცანა N1
ენობრივი ბარიერისა და კომპლექსებს გადალახვა
1 დღე
მოსწავლეებს განუვითარდებათ თანაკლასელებთან თანამშრომლობის უნარი.
ფოტომასალა რომელსაც პედაგოგი გადაიღებს
პროცესში (ჯგუფებად გადანაწილების დროს), 
ფოტო რომელზეც ასახული იქნება კლასი
დაყოფილი ორ ჯგუფად.















პატარა ზომის ყუთი,  ფერადი ბარათები, ფოტო აპარატი.
პედაგოგი
აქტი1 -იპოვე შეცდომები

პრობლემის იდენტიფიცირება
კლასის დაყოფა ორ ჯგუფად შემთხვევითი შერჩევის გზით. ჯგუფში ფუნქციების გადანაწილება
შესაბამისად შედგება ორი ჯგუფი
აქტივობის მოკლე აღწერა: მასწავლებელი მოსწავლეებს გააცნობს დავალების პირობას. მოსწავლეებს ექნებათ ინფორმაცია, რომ მასწავლებელი მეტყველების დროს დაუშვებს შეცდომებს. ჯგუფებმა უნდა ჩაინიშნონ მასწავლებლის მიერ დაშვებული გრამატიკული შეცდომები. მას შემდეგ რაც მასწავლებელი შეწყვეტს საუბარს თითოეული ჯგუფი დაასახელებს მის მიერ ჩანიშნულ შეცდომას. მასწავლებელი დაფაზე  გააკრავს პოსტერს რომელზეც წერია ყველა ის წინადადება რომელიც მან შეცდომით თქვა გაბმული მეტყველების დროს. ორივე ჯგუფის წარმომადგენლები მორიგეობით დაწერენ დაფაზე წინადადებების სწორ ვარიანტს. 5 ქულით შეფასდება ჯგუფი რომელიც უფრო მეტ შეცდომას დაასახელებს და გაასწორებს მას.

აქტივობის მიზანი: აქტივობის მიზანია მოსწავლეებში პოზიტიური სასწავლო გარემოს შექმნა და თვითდაჯერებულობის უნარის ამაღლების ხელშეწყობა. გუნდურობის პრინციპის გააზრება. მოსწავლეები დადებითად შეაფასებენ საკუთარ ძალებს მას შემდეგ რაც იპოვიან შეცდომებს მასწავლებლის მეტყველებაში.
1-ლი დღე
მოსწავლები იხალისებენ და აქტიურად ჩაერთვებიან აქტივობის შესრულებაში. ამჯერად მათ შეცდომებზე არ მოხდება მსჯელობა, მასწავლებლის  შეცდომები განიხილება.
მოსწავლეების ჩანაწერები.
მასწავლებლის მიერ წინასწარ დამზადებული
პოსტერი
პოსტერი,  დაფა, მარკერი, ფერადი ფურცელი.
პედაგოგი, მოსწავლეები
აქტივობა N2
ჩვენ ვიცნობთ ჩვენს მეგობრებს -
აქტივობის მოკლე აღწერა: ჯგუფებმა უნდა გააკეთონ პრეზენტაციები გუნდის წევრებზე. პრეზენტაციაში უნდა  ისაუბრონ თანატოლების დღის განრიგზე, მისწრაფებებზე და ინტერესებზე. მეორე ჯგუფის წევრები არ ფლობენ ინფორმაციას მოწინააღმდეგე ჯგუფის მასალებზე და კონკრეტულ დეტალებზე. პრეზენტაცების გაკეთების შემდეგ ჯგუფებს ევალებათ ამოიცნონ თანაკლასელები და არგუმენტებით გაამყარონ პასუხები.  ხუთ ქულას მიიღებს ის ჯგუფი რომელიც მეტ თანაკლასელს ამოიცნობს და მეტი არგუმენტი ექნება პასუხის გასამყარებლად.


აქტივობის მიზანი: აქტივობის მიზანია ნასწავლი გრამატიკული ფორმებისა და დროების გამოყენებით მოსწავლეებმა შეძლონ გაბმული მეტყველება და რამდენიმე წინადადებით თანატოლის დახასიათება.
მოსწავლები შეეცდებიან ნასწავლი ლექსიკური და გრამატიკული მასალის გამოყენებით თანაკლასელების დახასიათებას. ენობრივი ბარიერის გადალახვის მცდელობა.
Powerpoint პრეზენტაციები, ფოტომასალა,
 კომპიუტერი, პროექტორი.
მოსწავლეების მიერ მომზადებული პრეზენტაცია, ფოტოკამერა, კომპიუტერი, პროექტორი
მოსწავლეები
მონიტორინგი: მასწავლებელი N2 აქტივობაში მოსწავლეებს შეაფასებს ლაპარაკის რუბრიკით.
ამოცანა N2
გრამატიკული დროები.
1 დღე
გაბმული მეტყვებელებოს დროს გრამატიკული შეცდომების მინიმუმამდე დაყვანის ხელშეწყობა
აქტივობა N3
 ვინც ეძებს ის პოულობს
აქტივობის მოკლე აღწერა: მოსწავლეები სხედან ჯგუფებად. მასწავლებელს მოაქვს ორი ტექსტი. ერთ ტექსტში თხრობა მიმდინარეობს   მეორე ტექსტში შეცდომების გასწორება შემთხვევითი შერჩევის გზით ჯგუფები ირჩევენ ტექსტს. მასწავლებელს აქვს ორი კონვერტი, რომლებზეც წერია ჯგუფებს სახელები ორი ბარათი რომელზეც წერია ტექსტების სათაურები. ბარათები დანომრილია-1,2 (რომელზეც ტექსტის სათაურები წერია). ჯგუფი რომელიც ასახელებს ციფრს 1 კითხულობს ტექსტის სათაურს რომელზეც ისინი იმუშავებენ. შესაბამისად მეორე ტექსტზე იმუშავებს მეორე ჯგუფი.
ტექსტის წაკითხვის შემდეგ მათ უნდა შეასრულონ დავალებები, უპასუხონ შეკითხვებს წერით და ზეპირად იმ გრამატიკული დროის გამოყენებით რომელ დროშიც ხდებოდა მოქმედება. ჯგუფები მოისმენენ ტექსტებს რომლებიც ორ სხვადასხვა დროშია წარმოდგენილი.
აქტივობის მიზანი: აქტივობის მიზანია მოსწავლეებმა მოახდინონ აზრის კონცენტრაცია და ტექსტის გააზრება.  მოსწავლეებს შევუქმნათ წარმოდგენა რა განსხვავება არსებობს კონკრეტულ გრამატიკულ საკითხებს შორის.  
მე-2 დღე
მოსწავლეებს გაუღრმავდებათ ცოდნა კონკრეტულ საკითხებთან მიმართებაში. მათ კიდევ ერთხელ ექნებათ საშუალება ზეპირმეტყველებაში გამოიყენონ ზემოთნახსენები გრამატიკული დორები, უპასუხონ და დასვან შეკითხვები.
მოსწავლეების მიერ შესრულებული დავალებები,
ტექსტები, ფოტოსურატები.
ტექსტები ბეჭდური სახით, კონვერტები, ბარათები, კალმები და ფოტოაპარატი.
პედაგოგი, მოსწავლეები
მონიტორინგი: N3 აქტივობის შესრულების დროს მასწავლებელი
 დააკვირდება მოსწავლეების ჩართულობას და გამოიყენებს ჯგუფური
 მუშაობის შეფასების რუბრიკას. (იხ. დანართი)
მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს დავალებას  წარმოადგინონ მათთვის სასურველი სურათი სადაც ასახული იქნება მყუდრო ოჯახური გარემო. ან ინტერნეტში მოძიებული ან საკუთარი თუ ეს შესაძლებელია. მასწავლებელი წინასწარ ამოწმებს სურათების აქტივობასთან შესაბამისობას და მან უკვე წინასწარ იცის რომელ სურათებს წარმოადგენენ მოსწავლეები
მე-3
მე-4
დღე
წარმოდგენილი სურათებიდან მასწავლებელი აირჩევს იმ სურათებს რომელიც შეესაბამება დაგეგმილ აქტივობას და შესაბამისად შემცირდება მაღალი ალბათობით მიღწეულ იქნება აქტივობის ჩაფიქრებული მიზანი.
მოსწავლეების მიერ მოტანილი ფოტოსურათები


















მოსწავლეები
აქტივობა N4
 სურათის აღწერა
აქტივობის მოკლე აღწერა: მოსწავლეები წარმოადგენენ წინასწარ დავალებულ სურათებს და ისინი მხოლოდ გაკვეთილზე ხვდებიან რისთვის სჭირდება მასწავლებელს ზემოთაღნიშნული სურათები. მასწავლებელსაც მოაქვს მისთვის სასურველი სურათი. პროექტორზე ჩნდება ძალიან ლამაზი სურათი და მასწავლებელი იწყებს საუბარს. მასწავლებელი ერთიმეორის მიყოლებით აღწერს ყველა იმ მოქმედებას რომელიც ჩანს სურათზე. მოსწავლეები მეტყველების დროს იყენებს აწმყო განგრძობით 
 ხვდებიან რომ მათი დავალებაც სწორედ ეს არის.  მასწავლებელი უხსნის მოსწავლეებს რომ მათ უნდა იმუშაონ გუნდურად. გუნდის წევრებმა უნდა აირჩიონ მათ მიერ მოტანილი სურათებიდან ერთი სურათი და მოამზადონ პრეზენტაცია. მასწავლებელი აცნობს მათ შეფასების რუბრიკას და აწესებს ვადებს რა დრო ეძლევათ კონკრეტული დავალების შესასრულებლად).

აქტივობის მიზანი: აქტივობის მიზანია მოსწავლეებმა მოახერხონ  დროების სწორად გარჩევა და გამოყენებით სურათების აღწერა და გაბმული მეტყველება.
მე-5 დღე




























მოსწავლეებს გაიზრებენ ჯგუფებში მუშაობის დადებით მხარეებს, შეძლებენ საკუთარი აზრის გამოხატვას სურათების აღწერის დროს და აქტიურად ჩართვებიან აქტივობაში.













მოსწავლეების მიერ მოძიებულიფო
ტოსურათები, პრეზენტაციების დროს
გადაღებული ფოტოსურათები.






















ფურცელი, კალმები, სურათები და ფოტოაპარატი.
























პედაგოგი, მოსწავლეები

























აქტივობა N5
   მოდით ვცადოთ!
აქტივობის მოკლე აღწერა: მოსწავლეები მოისმანენ თანაკლასელების პრეზენტაციებს. შემდეგ თითოეულ ჯგუფს ეძლევა დავალება  მოსმენილი ინფორმააცია  აღიდგინოს და   მოწოდებული ინფორმაცია დაწეროს  (მასწავლებელი ნიმუშის სახით ერთ მაგალითს დაწერს დაფაზე)
აქტივობის მიზანი: აქტივობის მიზანია მოსწავლეებმა მოახერხონ   გამოყენებით გადმოცემული ინფორმაცისს გააზრება და შემდეგ მათი წარმოედგენა წერილობით და ზეპირად.




















მოსწავლეები შეეცდებიან ორი გრამატიკული დრო შეადარონ ერთმანეთს, გაიაზრონ მათ შორის არსებული ძირეული ცვლილებები და დასკვნების შესაბამისად
შეასრულონ კონრეტული დავალება.

ჯგუფების მიერ მომზადებული პრეზენტაციები,
დავალება შესრულებული წერილობით,
ფოტოსურათი










პრეეზენტაცია, ფურელი, კალამი, მარკერი, ფოტოაპარატ












მოსწავლეები















მასწავლებელი მოსწავლეებს აძლევს დავალებას სახლში დასხდნენ და გაიაზრონ პროექტზე მუშაობის დროს რა განსხვავებები აღმოაჩნეს      გრამატიკულ დროებს შორის. (მოსწავლეებმა იციან რომ მათ დახმარება უნდა გაუწიონ უმცროს კლასელებს რომელთაც აქვთ პრობლემა კონკრეტული გრამატიკული დროების გაგება- გააზრებაში.) შემდეგ მოამზადონ მათთვის სახალისო ფორმით აქტივობები რომელიც დააანხაებს უმცროს კლასელებს  განსხვავებას ამ გრამატიკულ დროებს შორის და დაეხმარება
მათ არსებული პრობლემის მოგვარებაში. (მოსწავლეები ითანამშრომლებენ პედაგოგთან, პედაგოგი გაასწორებს მათ მიერ მომზადებულ აქტივობებს თუ თეორიულ მასალას, რათა დაგეგმილი აქტივობა ისე განხორციელდეს რომ მიზანი მიღწეულ იქნას.




6 დღე




















მოსწავლეები შეეცდებიან მიღებული ცოდნა დააარისხონ და დაალაგონ გონებაში. ისინი მაღალი მოტივაციით ჩაერთვებიანა აქტივობის მოსამზადებელ სამუშაოებში, რადგან უწევთ მასწავლებლის პოზიციის მორგება. პედაგოგი პრიორიტეი დამისაბაძია მათთვის.
მოსწავლეების მიერ მომზადებული აქტივობები



























ფოტოაპარატი





















მოსწავლეები


















აქტივობა N6
 მოწვეული სტუმრები
აქტივობის მოკლე აღწერა: გაკვეთილზე გვეყოლება მოწვეული სტუმრები. სტუმრები VII კლასის მოსწავლეები იქნებიან, რომელთაც პრობლემები აქვთ. ვერ პოულობენ განსხვავებას გრამატიკული დროების შორის. ჯგუფები შეეცდებიან განსაზღვრულ დროში შეითავსონ მასწავლებლის ფუნქცია და მოსწავლეებს აუხსნან კონკრეტული გრამატიკული მასალები. შექმნან რესურსი რომელიც უმცროს კლასელებს დაეხმარება არსებული პრობლემის მოგვარებაში.

აქტივობის მიზანი: აქტივობის მიზანია მოსწავლეებმა შეძლონ შეძენილი ცოდნის, გაგებული და გააზრებული მასალის სხვისთვის გადაცემა-გაზიარება. 






7 დღე





















მოსწავლეებს გაუჩნდებათ საკუთარი თავის რწმენა. მასწავლებელი პრიორიტეტია მათთვის და შესაბამისად საკუთარი თავი მასწავლებლის ამპულაში დიდი მოტივაციისა და დადებითი მუხტის მიმცემი იქნება მათთვის.




სტუმრების და მასპინძლების ფოტოები გადაღებული მუშაობის პროცესში.


















ფურცელი, კალმები, აქტივობები


















მოსწავლეები

























მოსწავლეები

აქტივობა N7

აქტივობის მოკლე აღწერა: მოსწავლეები დაწერენ ტესტს   დროების გამოყენებაზე..
აქტივობის მიზანი: აქტივობის მიზანია მოსწავლეებმა შეძლონ მიღებული ცოდნის სისტემატიზაცია და წერითი კომუნიკაციის დროს მისი გამიყენება
მოსწავლეები შეძლებენ საზღვრის გავლებას ორ გრამატიკულ დროს შორის.
ტესტები  და ტესტირების შედეგები
ტესტების ბეჭდური ვარიანტი, კალმები.
მონიტორინგი: მასწავლებელი შეაფასებს მოსწავლეებს, გამოყენებულ იქნება განმსაზღვრელი შეფასება.

პროექტის მონიტორინგი
პროექტის განხორციელებისთვის საჭირო აქტივობები
მონიტორინგის ინდიკატორი
თარიღი
აქტივობაიპოვე შეცდომები
შეცდომების იდენტიფიცირება
5 ბონუს-ქულა
აქტივობა N2
ჩვენ ვიცნობთ ჩვენს მეგობრებს
ლაპარაკის რუბრიკა
აქტივობა N3
„ვინც ეძებს ის პოულობს“
ჯგუფური სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
აქტივობა N4
 სურათის აღწერა
ჯგუფური სამუშაოს შეფასების რუბრიკა
აქტივობა N5
   მოდით ვცადოთ!
პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
აქტივობა N6
 მოწვეული სტუმრები
განმსაზღვრელი შეფასება
აქტივობა N7
განმსაზღვრელი შეფასება












7.პროექტის ბოლოს მისაღწევი შედეგები: პროექტის განხორციელების შემდეგ მოსწავლეებმა შეძლონ მატივ კომუნიკაციაში მონაწილეობის მიღება, დაძლიონ კომპლექსები და ნასწავლი ენობრივი და გრამატიკული ფორმები გამოიყენეონ ცოცხალი კომუნიკაციის დროს.
8. შესაძლო რისკები: პროექტზე მუშაობის დროს შეიძლება თავი იჩინოს ხელის შემშლელმა პირობებმა.  ავად გახდეს ჯგუფის რომელიმე მონაწილე, რაც თავის მხრივ აზარალებს ჯგუფის მუშაობას. შესძლოა, მოსწავლეებს საინტერესოდ არ მოეჩვენოთ კონკრეტულ საკითხზე მუშაობა და არ გამოიჩნონ სურვილი აქტიურად ითანამშრომლონ თანაკლასელებთან და მასწავლებელთან.

9.პროექტის საბოლოო და შუალედური შეფასება:
პროექტის მონიტორინგი/შეფასება
ვის მიერ?
როდის?
რა კრიტერიუმებით?
პირველი შუალედური მონიტორინგი
პედაგოგი
ამოცანა N 1
მესამე აქტივობის შემდეგ
1.განმავითრებელი კომენტარი
2.ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა
მეორე შუალედური მონიტორინგი
პედაგოგი
ჯგუფის წევრები
ამოცანა 2
მეხუთე აქტივობის შემდეგ
1.თვითშეფასების კითხვარი
2პრეზენტაციის შეფასების რუბრიკა
საბოლოო მონიტორინგი
პედაგოგი
ჯგუფის წევრები
ამოცანა N2
მეშვიდე აქტივობის შემდეგ
1.განმავითრებელი კომენტარი
2.ჯგუფური მუშაობის შეფასების რუბრიკა





No comments:

Post a Comment